חווית הפתיחה - הרגע הגורלי

חווית הפתיחה - הרגע הגורלי

מכירים את הרגע שאתם קונים אייפון חדש, פותחים את האריזה, שומעים את ההפרדות שבין שני חלקיה, ומתלהבים מהחוויה כל פעם מחדש?
 חווית הפתיחה - הרגע הגורלי
28/03/2019

בחברת אפל מספרים, שסטיב ג'ובס התעסק במשך מספר שנים בחוויית הפתיחה של האריזות עד שהגיע לרמה הגבוהה ביותר

לחוויה "החדשה" הזו קוראים: Unboxing והיא הפכה להיות חלק בלתי נפרד מתהליך הרכישה וקבלת המוצר.

אם תעצרו לרגע את קריאת הבלוג שלנו ותחפשו ביוטיוב את המונח UNBOXING תקבלו תוצאות של מיליוני סרטונים עם עשרות מיליונים של צפיות ששמים את האריזה במרכז העניינים. אין ספק שחווית הפתיחה, תפסה לה מקום של כבוד בעולם האינטרנטי בשנתיים האחרונות כאחד הדברים המדוברים והנצפים ביותר.
אתם בטח שואלים את עצמכם, על מה כל הרעש?!

חווית פתיחה של אריזה היא אחד השלבים החשובים ביותר בקשר המתקיים בין לקוח למוכר בעולם האינטרנטי. הרגע הקצר הזה, שבו הסקרנות גוברת והאריזה נפתחת ובתוכה המוצר שהוזמן אוצר בתוכו קסם אדיר שיש לו השפעה בלתי נתפסת על חוויית הרכישה.

מחקרים כבר הוכיחו, שתהליך UNBOXING המותיר זיכרון טוב, חוויה נעימה יחזיר את הלקוח לפחות עוד פעם אחת לרכוש מכם את המוצר שלכם. הנתון המעניין ביותר במחקר הזה הוא שגם אם שביעות הרצון של הלקוח מהמוצר אינה נאמדת על 100%, ייתכן וחווית ה-UNBOXING תגרום לו לחזור אליכם שוב ושוב.

אתם כמוכרים יכולים בעזרת חווית הפתיחה לגרום ללקוחות שלכם לזיכרון חיובי ולשמר אותם כלקוחות חוזרים (כולנו יודעים שזה תמיד יותר כלכלי מאשר למכור ללקוח חדש), לקדם מכירות ומבצעים, לפנות בפנייה אישית אל הלקוח, או אפילו לגרום לכך שהלקוח כל כך התלהב שהוא יעלה את האריזה שלכם לרשתות החברתיות ומשם הדרך להגדלת המותג שלכם בצורה אורגנית מתקצרת משמעותית. חווית הפתיחה יכולה להתקיים במספר דרכים ושימושים אך אם היא נעשית בצורה טובה ונכונה היא בלתי נשכחת!

אז איך הופכים פתיחת מוצר לחוויה ייחודית? הנה כמה אפשרויות אהובות במיוחד:

תשקיעו בהדפסה על חלקה החיצוני של האריזה
למה? האריזה היא הדבר הראשון שהלקוחות שלכם יפגשו לאחר שהזמינו את המוצר באתר.חשוב מאוד שהאריזה שלכם תספר את הסיפור שלכם, תדבר מסר אישי ומסקרן ללקוח ותשדר את מה שהייתם רוצים שהמותג שלכם ישדר. אפשר להשתמש בלוגו, צבעים, טקסט, תמונה כדי לייצר עטיפה חיצונית מסקרנת ומושכת את העין. חלק נוסף מהחוויה הינו בחירת אריזה קרובה ככל האפשר לגודל המוצר הנשלח, גם כדי לחסוך בעלויות המשלוח ולשמור על המוצר אך גם כהשפעה על חווית הפתיחה.
טיפ  של Pack-Ly: אריזה בעיצוב מינימליסטי פעמים רבות עושה עבודה טובה בהרבה מאריזה אשר צבועה כולה ומלאה בכיתוב ותמונות.


הדפסה על חלקה הפנימי של האריזה
העוצמה שיש לרגע הפתיחה היא גדולה מאוד, ומה שמעוצב בחלקה הפנימי של האריזה פעמים רבות חשוב אף יותר מהחיצוניות שלה. דמיינו את הלקוח שלכם פותח את האריזה ובחלקה הפנימי הוא רואה פניה אישית, תמונה של מוצרים נוספים או אפילו סמיילי :) איך הוא היה מגיב? אתם כבר יודעים את התשובה. גם חלקה הפנימי של האריזה יכולה לשמש כפלטפורמה מצוינת לחיזוק הקשר שלכם כמוכרים עם הלקוחות הקיימים והחדשים.

טיפ של Pack-Ly: כאשר החלטתם להדפיס על חלק הפנימי של האריזה, ודאו עם הספק שאכן יש לו יכולת מוכחת לבצע זאת.

פנייה אישית 

נסו לשמור על פנייה אישית ורגשית בין אם בחלקה החיצוני של האריזה, ובטח אם מדובר בחלקה הפנימי ניתן להשתמש בפתקים, כרטיסיות ממותגות או כל דבר אחר אשר זמין ופשוט שיכול לייצר פניה אישית כחלק מחוויית הפתיחה. רוצים לתת ערך אמיתי ללקוח שלכם? זרקו פנימה גלויה נחמדה עם קופון הנחה משתלם להזמנה הבאה ופשוטהפעילו את הדמיון ותנסו לגרום לכמה שיותר חושים אצל הלקוח להיפתח ולהיות מעורבים.

טיפ של Pack-Ly: תהיו יצירתיים, אם אתם שולחים משהו שיש ריח אשר מקושר אליו הוסיפו דוגמית קטנה עם הריח, כשהלקוח יפתח את האריזה מלבד העיצוב שלכם הריח יישאר בזיכרון שלו ויקושר למותג שלכם.

עטיפת המוצר

כולנו מעט מתרגשים כשאנו רואים נייר צבעוני עוטף ברכות את המוצרים שרכשנו. היתרון הגדול בנייר הצבעוני, שהוא מייצר סקרנות נוספת, התרגשות וציפייה לקראת הדבר המרכזי – המוצר. 

טיפ של Pack-Ly: פשוט תשתמשו בזה:)

המוצר

המוצר עצמו הינו חלק משמעותי בחוויית הפתיחה. הנראות שלו, הצורה בה הוא מונח וכמובן המצב בו הוא הגיע לידי הלקוח, כולם משפיעים גם הם על החוויה שבפתיחת האריזה ומה שבא אחריה. המוצר הוא הדבר החשוב ביותר באריזה, השקיעו מחשבה בסידור הפנימי כאשר המוצר הוא מרכז העניינים. מוצר שסודר בצורה מושכת את העין ומלהיבה בתוך האריזה פעמים רבות ימצא את עצמו מהר מאוד מככב בתמונות וסרטונים ברשתות החברתיות. התוצאה – פרסום חינמי לחלוטין.
רוצים להתחיל לייצר את חווית הפתיחה המושלמת עבור הלקוחות שלכם? לחצו כאן וצרו ללקוחות שלכם את חוויית ה-UNBOXING המושלמת כמו שתמיד חלמתם.