המדריך הקצר לבחירת אריזה

המדריך הקצר לבחירת אריזה

הקמתם עסק, יש לכם מוצר עם פוטנציאל ולקוחות שרק מחכים לקבל אותו, אז מה עכשיו? אתם צריכים אריזות! עולם האריזות לפעמים יכול להראות מורכב ומבלבל אך באמת שאין כל סיבה לחשוש. בעזרת כמה שלבים פשוטים, תוכלו גם אתם לדעת בדיוק איזו אריזה מתאימה לעסק שלכם.
המדריך הקצר לבחירת אריזה
28/03/2019

אז מה חשוב לבחון כאשר בוחרים את האריזה?

• גודל המוצר הנשלח
• משקל המוצר הנשלח
• האם המוצר שביר?
• חומר אריזה קל למחזור
• חומר אריזה לשימוש חוזר
• עזרים נלווים
• ניתוח ציפיות לקוח
• משלוח
• תקציב
• ספק


גודל המוצר הנשלח
דמיינו את המוצר שלכם בתוך האריזה, לאחר שתמדדו אותו תבנה האריזה על פי המידות הפנימיות של האריזה. האריזה הנבחרת צריכה להיות תואמת למימדי המוצר אותו אתם עתידים לשלוח. עליכם להשתמש באריזה שיכולה להכיל גם חומרי מיגון במידת הצורך או שתתאים בצורה המיטבית לגודל המוצר שלא יזוז או ייפגם במהלך השילוח. לדוגמא, משלוח מוצרים קטנים באריזות גדולות יהיה לא נוח ללקוח, יצריך הרבה חומרי מיגון ויגדיל את עלויות המשלוח שלכם.
השלב הראשון בבחירת האריזה הינו קריטי ולכן הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא למדוד את המוצר בשלושה פרמטרים שונים כדי להתאים את הפתרון המיטבי.
מדדו את המוצר על פי שלושה ממדים:
אורך – הצלע הארוכה
רוחב – הצלע הקצרה
גובה/עומק – המרחק מהפתח העליון לתחתית האריזה


למשקל יש משקל
משקלו של המוצר הוא קריטי לבחירת סוג החומר ממנו תיוצר האריזה.
מדדו את המשקל הכולל של המוצר או המוצרים שבכוונתכם לשלוח! זהו נתון חשוב מאוד לאריזה ולמשלוח. לרוב המוצרים אנו נמליץ להשתמש באריזות קרטון מסוגים שונים אשר נותנות מענה לסוגיית המשקל. במידה ומשקל המוצר יהיה גבוה מכושר הנשיאה של האריזה, הוא לא יעמוד במשלוח וכל ההשקעה הקודמת שבסידור המוצרים תרד לטמיון והכל מול עיני הלקוח שלכם.
חשוב להתייחס למשקל הכולל של המוצר יחד עם משקלה של האריזה, כך תוכלו להעריך את מחיר המשלוח ולהתחשב בכך במחיר אותו אתם דורשים מהלקוחות.


מוצרים שבירים
שולחים מוצרים שבירים?
יש להשתמש בכמות המתאימה של חומרי האריזה עם ההגנה נכונה.
קריטי במיוחד כאשר מדובר במוצרים שבירים המצריכים לרוב התייחסות שונה מצד חברת השילוח. כיום בשוק קיימים מגוון של אמצעי מיגון אשר שומרים על המוצר במגוון מחירים ורמות. מחקרים מראים שעבור לקוחות רבים מוצר אשר מגיע פגום עקב אריזה ירודה גורם להפחתה משמעותית מאוד בכוונות הרכישה של הלקוח מאותו מוכר בשנית.
בסקר שבוצע על ידנו עלה כי, הגנה על המוצר הינה פעמים רבות ההיבט החשוב ביותר למוכרי הסחר האלקטרוני.
במידה ואתם שולחים מוצר שביר, מומלץ להשתמש באריזה הגדולה ממידות המוצר ולהשתמש במוצרי מיגון פנימיים וחיצוניים על פי הצורך והתקציב. 


תחשבו ירוק – השתמשו בחומרי אריזה קלים למחזור
שימוש באריזה אשר ניתנת למחזור מהווה יתרון לשמירה על איכות הסביבה. מרבית הלקוחות ירגישו טוב בקניית המוצרים שלכם, כאשר הם יודעים שאינכם פוגעים באיכות הסביבה ואף חלק גדול מהם יהיה מוכן לשלם יותר עבור אריזה ידידותית לסביבה.
המלצתנו הינה להשתמש בקרטון גלי לסוגיו אשר ניתן למחזרו בקלות, אך יחד עם זאת הינו בעל תכונות המתאימות מאוד למשלוח מוצרי איקומרס.


בחירת חומר אריזה לשימוש חוזר
הבטחת דרך קלה לשימוש חוזר בחומרי האריזה, תעודד הזמנה מקוונת ונאמנות לקוחות. לעיתים קרובות אנשים מוכנים לשלם יותר עבור אריזה המאפשרת להם להשתמש בה שוב עבור החזרת המוצרים או למטרות אחרות.
השימוש החוזר באריזה, אשר נקרא second life packaging, יכול לתת למותג שלכם ערך מוסף רב.

עזרים נלווים
צריכים להוסיף כתובת? רוצים לקשט את האריזה מבפנים או מבחוץ? האם תצטרכו להשתמש בדבק אריזה לסגירה?
כיצד תהיה מעוצבת האריזה ואילו מסרים היא מדגישה?
אלו רק חלק מהשאלות שעליכם לשאול את עצמכם באפיון האריזה המתאימה. הבשורה הטובה: יש לא מעט שאלות אבל גם לא מעט פתרונות מקצועיים במחירים משתנים.
הגדרתם תעזור לכם לקבל מהיצרן את המגבלות של החומר ואת המלצתו במה כדאי להשתמש. הירידה לפרטים הקטנים יכולה להתברר כקלף מנצח בחוויית פתיחת המוצר של הלקוח.
העזרים הנלווים יכולים להפוך כל אריזה למיוחדת ומגוונת, וחשוב לא פחות להגן ולשמור על המוצרים.

תפתיעו אותם
לקוחות יודעים מה המוצר אותו הם הזמינו, אך אינם יודעים לאיזו סוג של אריזה לצפות.
אריזה חדשנית או בעלת נראות מרשימה, תיצור חווית פתיחה חיובית עבור הלקוחות שלכם. בעולם האינטרנטי בו הכול זמין ויכול להיות ויראלי בזמן קצר הדבר יכול ליצור ביקורות חיוביות באינטרנט בדגש על המדיה חברתית. הקפידו לתכנן את האריזה שלכם כך שתשקף את ערכי המותג שלכם, ולהשתמש בכל הטיפים המוזכרים מעלה על מנת למקסם את החוויה החיובית של הלקוח שלכם.
אם אתם חושבים שהלקוח שלכם מצפה מהמותג שלכם לרמה מסוימת, השקיעו כמה שאפשר כדי לעמוד בציפיותיו.

קחו בחשבון את המשלוח
במידה ואתם שולחים את המוצרים הארוזים עם חברת שליחויות או עם דואר ישראל, אנו ממליצים להשתמש באריזה איכותית, שתשמור על המוצרים בדרכם אל הלקוח, ולעולם לא באריזה משומשת! הפתרון האידיאלי הן אריזות הקרטון הגלי אשר עשויות מקרטון ממוחזר באיכות גבוהה. תלוי במידות המוצר, אתם יכולים לשלוח באריזות אילו מספר פריטים. בנוסף, גם מעטפות מרופדות וגלילי קרטון יכולים לתת מענה מצוין למספר מוצרים ובהחלט יכולים לשמש כפתרון הנדרש.
אם אתם מתכננים לשלוח מוצרים גדולים וכבדים, ההמלצה שלנו היא להשתמש באריזות קרטון דו גלי להגברת כושר הנשיאה. בנוסף, אם ישנה חשיבות משמעותית לנראות האריזה אנו נמליץ להשתמש באריזות אשר נחתכות במבלט ובעזרת הסגירה הייחודית שלהן, הקשיחות ואפשרויות ההדפסה לרוב יהיו הפתרון המושלם לעולמות המשלוחים לחברות איקומרס.
לחברות השליחויות תנאים ומגבלות משתנים, הביאו זאת בחשבון באפיון האריזה ובדקו לפניי כן את הנתונים אל מול מספר חברות שילוח. נסו לקבל מספר הצעות מחיר, ולהבין מה הן ההתחייבויות של חברות השילוח לגביי המוצרים שלכם.
בנוסף, שיקול חשוב הוא האם האריזה נשלחת פנים ארצי עם חברת שליחויות פנים ארצית אל מול אריזה שצריכה לעבור טלטלות של משלוח ימי או אווירי ברחבי הגלובוס.

השורה התחתונה - התקציב
אם אתם בתחילת דרככם בעולם המכירות האינטרנטי, אנו ממליצים להתחיל מהזמנות קטנות של 50-200 יח' בחודש. מדובר על כמות לא גדולה, אך כזו שאמורה להספיק לכם לתחילת הדרך ותוכלו לאחסן אותה גם במשרד קטן או בבית.
אם המוצר שלכם מצריך מראה יותר מעוצב וחדשני מעצם היותו מוצר יוקרתי או שאתם מוכנים להשקיע את הכסף ומבינים את הרווח לטווח הרחוק, בחרו בהדפסה דיגיטלית למראה מושקע אשר יגרום למותג שלכם להמריא לגבהים חדשים. עדיין מתלבטים כמה נכון להשקיע באריזה ומה תקבלו בתקציב שאתם יכולים להרשות לעצמכם? מוזמנים להציץ פה

מי עומד מאחורי האריזות שלכם?
בחירת הספק היא אולי השלב הקריטי ביותר בנוגע לאריזות שלכם. הנה הטיפים שלנו לבחירת הספק:
ודאו שהוא אינו מוכר לכם קרטונים משומשים, אולי המחיר מפתה אך רוב הסיכויים שהמוצרים שלכם לא יגיעו ליעדם הסופי.
בררו על רשימת הלקוחות שלו ובקשו מהם המלצות.
מעטים מאוד העסקים בישראל שמייצרים את הקרטון ולא קונים אותו מהיצרנים, לכו ליצרן ותחסכו עוד שלב במבנה העלויות שבדרך.
ודאו שאריזות הינו התחום המרכזי שבו מתעסק הספק ולא נישה צדדית.
במידה והחלטתם להדפיס על האריזות, בררו עם הספק מהי סוג ההדפסה ושאלו כמה שיותר שאלות כדי להבין מה התוצר שאותו אתם עתידים לקבל.
כנסו לאתר של הספק ותנסו ללמוד מי הוא, מה תחומי עיסוקיו ומי עומד מאחוריו.


מחפשים מידע נוסף בנוגע לבחירת האריזה או לתקציב שיש להשקיע? צרו קשר לשיחת ייעוץ ללא עלות עם המומחים שלנו